Onsdag

Fortf inge samtal. Bra eller dåligt?


Nu är jag hemma och bara tar de lugnt, har precis bakat en kladdkaka som jag är riktigt bra på, och riktigt god är den. Tycker jag och andra också =) Haha
Vill ni ha receptet ?

Kladdkaka:

150 g Smör/margarin
Två ägg
3 dl socker
1 1/2 Dl mjöl
4 msk kakao
En nypa bakpulver
En nypa Vanilj socker.

Gör så här:

Sätt ugnen på 175grader.
Smält smöret i en kastrull
Vispa ner ägg och socker i en bunke, häll sedan i resten av ingredienserna och sedan i med det smälta smöret
Vispa ingredienserna till en fin smet utan klumpar
Smörj in formen med smör och häll sedan i ströbröd så kakan inte fastnar.
Häll i smeten i formen och in med den i ugnen.
Vänta ca 35-45 min, du kan även ta ut den när du känner att den är tillräckligt kladdig eller torr.
Du bestämmer själv.
Låt kakan svalna och servera med lite grädde.
Smaklig måltid.

Vet inte rikigt om det är det "riktiga" receptet, men jag gör så iaf. Och ibland misslyckas jag, men lyckas oftast
Det är inte så svårt att lära sig baka om man nu inte kan det =)
När gång jag skriver, så lägger jag ut ett annat recept kanske :D
men nu måste jag faktiskt kolla till min kaka.
Ha de så bra =)

Smell u lateeer <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback