Torsdag

Sitter hemma och ska snart åka till min älskling <33 Älskar dig.
Jag vet vart du står älskling, och du vet vart jag står oavsett vad Lina säger.
Jag förstår hon var din första stora kärlek, men jag är din andra ännu större kärlek och det kan inte hon inse tydligen.
Ska snart fika här hemma med pappa, Kjelle och Stefan ? Heter han så? A jag tror de iaf.
Dom ska få smaka min superduper goda kladdkaka :D
Fast jag måste ju erkänna att igår när jag gjorde den, så gjorde jag med ett annat recept som gjorde kakan godare.
Kan skriva upp det nu:

Kladdkaka
200g blockchoklad
125g margarin
1 1/2 dl socker
4 ägg
1 dl mjöl
lite vaniljsocker och bakpulver.

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret, lägg sedan i blockchokladen, smält det också
lägg sedan i sockret vispa runt, lägg sedan i äggen en efter en i den varma smeten.
Koka på låg värme
Blanda dom torra ingredienserna.
När du ser att den varma smeten är fin och inga stora klumpar så häller du i smeten i bunken med dom torra ingredienserna.
Vispa
Smörj plåten med smör och strösocker
Och sedan kakan in ugnen i ca 25-45 min. beroende på hur kladdig du vill att den ska vara.
Servera med lite grädde efter kakan svalnat.
Och glöm för guds skull inte att stänga av ugnen. :)

Och misslyckas man är det bara att försöka igen, det är ju inte så att man misslyckas varje gång :D Haha

nej nu är kaffet klart, ska ropa in grabbarna.

Smell u <33

Kommentarer
Postat av: Lellaan

Nice :) Jodå det är toppen bra här! Händer hos dig då?

Postat av: Lellaan

Där ser man :) Jag ska strax bege mig ner mot bussen, ska nämligen åka till H-vik. Du får ju börja uppdatera bloggen lite oftare :D

2008-10-13 @ 20:54:41
URL: http://theresemessing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback